Troubleshooting - PLEASE READ IT FIRST IF YOU HAVE ANY PROBLEM!

FAQ - Frequently asked questions

If you will experience any problems please contact support@gloriavictisgame.com

Join our official TeamSpeak 3 server addres using gloriavictisgame.com as IP address!


Troubleshooting - "Server Under Maintenance" error solution!


Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FAQ - Czytaj zanim zapytasz
14-02-2012, 21:54, (This post was last modified: 05-02-2016, 16:26 by bartold.)
#1
FAQ - Czytaj zanim zapytasz
PYTANIA PODSTAWOWE:
  • Czym jest Gloria Victis?

    Gloria Victis jest grą z gatunku MMORPG, z akcją osadzoną w świecie przypominającym średniowieczną Europę i Bliski Wschód z elementami low fantasy.
    Kim jesteście? Jak długo tworzycie ten projekt?
    Grę tworzy niezależny zespół Black Eye Games. Składa się on zarówno z doświadczonych profesjonalistów, jak i ambitnych debiutantów z innowacyjnymi pomysłami. Pierwsze grafiki i linie kodu powstały w lutym 2012 roku, zaś w połowie 2013 uruchomiona została grywalna wersja testowa (Pre-Alpha) z serwerem aktywnym 24h/7. Jest ona nadal rozwijana wraz z implementacją kolejnych systemów i assetów.

    Czy gra będzie płatna?

    Naszym celem jest dostarczenie rozgrywki w modelu pozwalającym graczowi na równą grę bez wkładu finansowego. Ze względu na zasady gry – Open PVP oraz możliwość częściowego grabienia graczy – musimy maksymalnie dbać o ukrócenie takich zjawisk jak “griefing”, korzystanie z botów czy inne formy uprzykrzania gry innym użytkownikom. Dlatego do czasu dokonania pierwszej transakcji lub zdobycia odpowiedniej liczby punktów Reputacji, gracz będzie miał ograniczony dostęp do niektórych funkcji gry, na przykład korzystania z globalnego chatu (ograniczenie chroniące przed spamerami), dostępu do części funkcji gry i niektórych lokacji.

    Reputacja to system, który odzwierciedla zachowania gracza podejmowane wobec innych użytkowników. Wspólna walka ramię w ramię z sojusznikami o tereny zajęte przez wroga, rozbudowa lokacji kontrolowanych przez nację gracza czy współpraca podczas wydarzeń odbywających się w świecie gry umożliwią darmowe odblokowanie wszystkich funkcji gry. Tzw. griefing – uprzykrzanie gry sojusznikom – zaowocuje przyznaniem ujemnej reputacji w obrębie nacji gracza, co spowoduje ograniczenie dostępu do zawartości.

    W grze będzie obecny tzw. Item Shop. Dokładamy wszelkich starań, aby przedmioty dostępne w IS wpływały jedynie na komfort rozgrywki, bez naruszania jej balansu. Możliwe będzie, na przykład, rozszerzenie opcji modyfikacji wyglądu postaci i ekwipunku. Znaczącą większość oferowanych przedmiotów i opcji będzie można zdobyć także podczas regularnej rozgrywki, lecz będzie to wymagać więcej czasu i wysiłku.

    Nie czekaj – dołącz do gry już teraz! Gracze, którzy wsparli nas w trakcie produkcji, oprócz dodatkowych nagród zawartych w pakietach, otrzymają nie tylko pełny dostęp do obecnej i każdej kolejnej wersji Glorii Victis, lecz także dostęp do wszystkich funkcji gry oraz walutę do wydania w Item Shopie po premierze!

    Czy muszę wymieniać komputer, żeby odpalić Glorię Victis?

    Obecna wersja testowa działa płynnie na niemal każdym komputerze klasy PC z okresu ostatnich 5 lat. Należy też pamiętać, że optymalizacja gry będzie wzrastać wraz z postępem jej rozwoju.

    Czy będzie otwarty świat?

    Tak – gracz nie będzie zmuszony do podążania wyznaczonymi ścieżkami. Świat będzie jedną całością, bez podziału na regiony i ekranów ładowania.

    Na jakie platformy planujecie wydać grę?

    Obecna wersja jest tworzona na komputery PC z systemem Windows. W przyszłości planujemy także stworzyć wersje dla użytkowników systemów Mac oraz Linux.

MECHANIKA
  • Wojna to mój żywioł! Jak będzie wyglądał system walki?

    Walka bazuje na systemie non-target, czyli ręcznym celowaniu i wyprowadzaniu ataków. Wymaga to odpowiedniego ustawienia się względem przeciwnika oraz wykonania ataku we właściwym momencie. Całość w głównej mierze stawia na umiejętności gracza, a nie na wyposażenie czy statystyki postaci, której potencjał trzeba będzie umieć odpowiednio wykorzystać.

    Do dyspozycji gracza oddamy szeroki arsenał możliwości – podczas bitew, oprócz broni do walki wręcz i broni strzeleckiej, gracz będzie mógł korzystać z wierzchowców, machin oblężniczych czy okrętów.

    Będzie otwarte PvP? Chcę walczyć z najlepszymi, by moje imię było znane w świecie!

    PvP będzie otwarte na całej mapie, poza nielicznymi bezpiecznymi strefami (np. stolice nacji czy miasta mające znaczenie fabularne). Do dyspozycji graczy oddamy pojedynki, walki na arenach, walki o kontrolę nad terytorium oraz wojny pomiędzy gildiami i całymi nacjami. Należy jednak pamiętać, że mordowanie sojuszników nie będzie mile widziane i gracz może zostać za to ukarany.

    Co z lootem? Chcę grabić ciała pokonanych wrogów!

    Planujemy zastosować innowacyjny system Partial Lootu, który doda emocji walkom PvP. Umożliwia on zwycięzcy starcia, w ciągu pewnego czasu, ograbienie pokonanego przeciwnika z wybranych przedmiotów – należy jednak pamiętać, że zdjęcie przedmiotu, który postać ma na sobie, zajmie więcej czasu niż zabranie go z jej ekwipunku. Dzięki temu systemowi mamy nadzieję pogodzić oczekiwania doświadczonych, regularnie grających graczy, którzy oczekują emocji i wyzwań oraz tych, którzy mają mniej czasu na granie i odrabianie strat.

    Więcej szczegółów można poznać na naszym forum: http://forum.gloriavictisgame.com/showth...p?tid=2552

    Co z craftingiem i ekonomią? Uwielbiam tworzyć przedmioty i handlować nimi!

    Gracz będzie mógł szkolić się w 8 różnych, zazębiających się profesjach, jednak osiągnąć osiągnie mistrzostwo tylko w części z nich. Procesy wytwarzania przedmiotów będą bazować na rzeczywistych technikach średniowiecznych rzemieślników. Składają się na nie zbieranie surowców, obróbka materiałów w celu przygotowania półproduktów oraz wykonanie końcowego przedmiotu. Ważny będzie więc dostęp do złóż surowców, odpowiednich warsztatów i potrzebnych narzędzi. Duża część przedmiotów wymaga materiałów wytwarzanych przez różnych rzemieślników, dlatego współpraca między graczami będzie korzystna.

    Gracz może wytworzyć każdy przedmiot, jaki istnieje w grze – od biżuterii, przez broń i pancerz aż po okręty, domy i fortyfikacje miejskie. Gloria Victis kładzie duży nacisk na handel między graczami, dlatego oddajemy w Wasze ręce ekonomię gry – miecze nie wypadają z wilków, lecz są wytwarzane przez kowala.

    Jak w Glorii Victis będzie wyglądać magia? Nudne rzucanie kul ognia jak w każdej grze fantasy czy coś interesującego?

    Magia w świecie Glorii Victis jest wzorowana na wierzeniach ludzi żyjących w średniowieczu, dlatego będzie unikatowa i bardzo subtelna. Nie uświadczymy popularnych kul ognia, deszczy meteorów czy lewitacji – jednak ci nieliczni gracze, którzy posiądą wiedzę tajemną, będą mogli wpływać na hart ducha i zmysły innych istot, błogosławiąc im lub rzucając uroki. Posiadanie mocy może się jednak wiązać z pewnymi konsekwencjami, dlatego należy uważać, jak się z niej korzysta.

    Czy mogę stworzyć dowolną postać?

    Tak – w Glorii Victis nie będzie sztucznego podziału na klasy postaci. Dlatego rozwój postaci zależy jedynie od tego, jak gracz rozdysponuje punkty rozwoju, które otrzymuje na starcie i zdobywa podczas gry. Będą jednak dostępne archetypy postaci.

    Czym są archetypy postaci?

    Archetypy to gotowe, sprawdzone wzorce startowe. Przygotowane są z myślą o tych, którzy chcą szybko rozpocząć grę bez żmudnego analizowania statystyk podczas tworzenia postaci. Każdy archetyp umożliwia grę w nieco innym stylu, jednak wybór ten nie definiuje ostatecznie przebiegu rozgrywki, a sam jej początek – wszystko zależy od dalszego rozdysponowania punktów rozwoju, które będzie zdobywać postać.

    Jak będzie wyglądał rozwój postaci?

    Gracz podczas rozgrywki będzie zdobywał punkty rozwoju, które może przeznaczyć na rozwinięcie wybranych atrybutów, naukę umiejętności itd. Uznaliśmy jednak, że przyznawanie pełnej puli punktów rozwoju dopiero po osiągnięciu nowego poziomu to sztuczne rozwiązanie. Dla uzyskania pełnej immersji wolimy przyznawać graczowi punkty stopniowo, wraz z napełnianiem paska doświadczenia wymaganego na kolejny poziom.

    Czy w grze będzie level cap?

    Tak – jest to nieuniknione, gdyż nikt nie może rozwijać się w nieskończoność. Spowodowałoby to pogłębienie różnic między początkującym graczem, a weteranami spędzającymi w świecie Glorii Victis kilka godzin dziennie. Chcemy jednak, by osiągnięcie level capu nie było końcem gry, lecz krokiem do jej kolejnego etapu - end-game'u.
  • FABUŁA:

    Co wiadomo o fabule w Glorii Victis?

    Chcemy, by fabuła gry była dla Was niespodzianką, więc nie chcemy jej zepsuć, zdradzając szczegóły. Możemy jednak powiedzieć, że cechować się będzie rozmachem i nieliniowością, dotyka też dojrzałych tematów, takich jak wiara, moralność czy istota człowieczeństwa. Przy jej tworzeniu udział biorą uznani pisarze i scenarzyści jednych z najlepszych gier na rynku.

    Ile grywalnych nacji znajdzie się w grze?

    Dostępne będą cztery grywalne nacje, wzorowane na rzeczywistych potęgach średniowiecznej Europy i Bliskiego Wschodu. Każda z nich cechuje się odmienną kulturą i wierzeniami, własnym ekwipunkiem czy formą państwowości.

    Czy w Glorii Victis będą questy?

    Oczywiście – pragniemy powrócić do korzeni gier MMORPG, czyli członu „RPG”. Zadania w większości będą posiadały alternatywne zakończenia, zależne np. od sposobu wykonania czy reputacji gracza. Wiele z nich będzie także wielowątkowa – nie chcemy, by questy w Glorii Victis były jedynie „zapychaczami”.

    Czy będę mógł wykonywać zadania samodzielnie i w grupie?

    Większość zadań będzie oferować możliwość wykonania ich w pojedynkę lub we współpracy z grupą graczy. Planujemy również wprowadzić zadania dla gildii oraz rozmaite zadania poboczne, np. listy gończe za graczami ze statusem PK (Player Killer). Dostępność zadań będzie uwarunkowana poziomem reputacji.

    Jak świat gry będzie reagował na moje działania?

    Planowany jest system reputacji, który będzie determinować zachowanie NPC względem postaci. Postępowanie gracza będzie miało wpływ na jego relacje z lokalną społecznością, co w efekcie przeniesie się na reputację globalną. Postać, która wsławiła się pomocnością i praworządnością, otrzyma wiele propozycji uczciwego zarobku, jak choćby ochrona karawany. Natomiast gracz trudniący się rozbojem, ścigany listami gończymi, prędzej dostanie zlecenie ograbienia takiego transportu.

    PYTANIA KOŃCOWE:

    Kiedy premiera?

    Obecnie trwają testy wersji Alpha, gdzie testujemy nowe systemy i możliwości, eliminujemy błędy oraz szlifujemy rozgrywkę na podstawie opinii osób testujących. Nie chcemy podawać teraz daty premiery – uczynimy to jednak niezwłocznie, gdy gra będzie na to gotowa.

    Jak mogę uzyskać dostęp do testów?

    Poprzez wsparcie finansowe na naszej stronie lub wygranie klucza w jednym z konkursów.

    Jak mogę Wam pomóc?

    Obecnie najbardziej potrzebne jest nam wsparcie finansowe w celu zatrudnienia członków zespołu oraz wsparcie medialne. W sprawie szczegółów prosimy o kontakt: info@gloriavictisgame.com

    Gdzie znajdę więcej informacji na temat Glorii Victis?

    Sprawdź nasze profile na: Facebooku, Twitterze, Youtube oraz na portalach MMORPG.com oraz IndieDB.



Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)


Enhanced By CloudFlare.