Troubleshooting - PLEASE READ IT FIRST IF YOU HAVE ANY PROBLEM!

FAQ - Frequently asked questions

If you will experience any problems please contact [email protected]

Join our official TeamSpeak 3 server addres using gloriavictisgame.com as IP address!


Troubleshooting - "Server Under Maintenance" error solution!


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turnieje rycerski, listy gończe, rody.
13-03-2017, 12:16,
#1
Turnieje rycerski, listy gończe, rody.
A gdyby tak w przyszłości organizować turnieje, wspólne dla wszystkich nacji?
Co robić z graczami którzy otwierają bramy, zabijają swoich? Wystawić z nimi list gończy. Jeśli ktoś zachowuje się niehonorowo na forum zakłada się wątek gdzie przedstawia się dowody i gracze głosują czy wystawić za nim list ważny np. 15 dni.
Jeżeli wynik będzie pozytywny, admin w mieście danej nacji na słupie z ogłoszeniami umieszcza taki list. Gracz automatycznie staje się wrogiem swojej nacji na ten czas i każdy będzie go mógł zabić. Dołóżmy do wyposażenia ryngraf który będzie elementem wyposażania każdego każdego gracza z jego ID, po pokonaniu zabiera go i dostarcza do kwatermistrza i otrzymuje nagrodę.
Nie lepiej organizować hierarchię graczy w oparci o rody?
Teraz mamy gildia A, gildia B itd. jako osobne twory. W przypadku rodów mogły być ród A herbu pomidor i ród B herbu pietruszka, które to rody mogły by podlegać pod ród X herbu kalafior. Może by powstała taka hierarchiczna struktura, oczywiście zakładam dobrowolność należenia rodów do takich struktur, poprzez aktywność i osiągnięcia graczy taki ród piąłby się się w hierarchii drzewa.
Reply
13-03-2017, 15:35,
#2
RE: Turnieje rycerski, listy gończe, rody.
Co do bram, nie można po prostu dać blokady otwierania gdy dana lokacja jest atakowana? Przecież zawsze da rade zrobić jakieś wyjście jednokierunkowe np. na zewnątrz by robić wypady na oblegających.

Co do zależności między gildiami, ja bym to po prostu zrobił jako drzewo własności lokacji, gdzie mniejsze gildie posiadały by farmy itp. a większe miasto lub zamek. Dodałbym do tego różnego rodzaju stałe lub czasowe bonusy jakie każda gildia może wypracować i właśnie na tym drzewie się nimi dzielić.

Co prawda najlepiej jakby własność terenu nie przepadała natychmiast po przejęciu przez inną nację, tylko była czasowa (na przykład wygasa dzień po obcym przejęciu, wcześniej jeśli odbita to wraca do starego właściciela). Dzięki temu właśnie takie duże grupy kilku gildii miały by interes by utrzymać tereny jako całość.
Reply
13-03-2017, 18:52, (This post was last modified: 13-03-2017, 19:22 by Naluja.)
#3
RE: Turnieje rycerski, listy gończe, rody.
Cześć,
Podobny temat już kiedyś był. List gończy został obalonym pomysłem z racji, że mogłyby powstać zmowy (np gildyjne) gdzie to gracze przedstawialiby szereg dowodów, które nijak defacto mogły mieć miejsce. Załóżmy ktoś przez przypadek otworzył drzwi, chcąc zamknąć, a zrobił to w tym samym czasie co inny gracz, który tak samo pomyślał - więc na widelcu dwóch graczy - to taki pierwotny przykład, jest multum sytuacji, które uwieczniając na screenshotcie/video mógłbyś przekolorować na zupełnie inny argument.
Do tego dochodzą odczucia każdego z graczy. Ktoś kogoś nie lubi - to mu dowali Tongue
Poza tym wątpię by "devowie znaleźli dodatkowo czas, żeby wertować i analizować płaczki innych graczy na temat innych graczy - przykład Whuju xD

Najbardziej podobał mi się pomysł, by lokacja należała do gildii, która przejęła flagę. Wtenczas Lider mógłby wystawiać takowe "listy gończe" wewnątrz gildii i również nie dać zezwolenia na wejście do lokacji wytypowanym graczom. Jednakże to wymaga rozwinięcia tematu jakim jest temat "znaczenie gildii w GV", ale to jest najwidoczniej najniżej położonym priorytetem do wprowadzenia dla devów - ważniejsze są eventy dla świerzaczków.... heh ^^ mniejsza... swoje już "wypłakałem" kiedyś Tongue

Co do hierarchii, również gdzieś jest temat, a nawet chyba w prologu na głównej stronie GV jest opisane jak to mniej/więcej będzie wyglądać... i tak, coś takiego ponoć ma powstać.

Origam, załóżmy że gra idzie w kierunku realizmu i zablokowana jest w końcu komenda "unstuck" lub też po prostu nie wrzuca postaci do najbliższej lokacji po wpisaniu jej.
Jak nadchodzące posiłki zbrojne mają wejść do zamku ?
Ile nerwów byś stracił czekając na otwarcie bramy tuż po odepchnięciu ataku chcąc się szybko naprawić, czy też uzupełnić zapasy żywności/piwek przed kolejnym natarciem, a ile dodatkowo będziesz bluzgów rzucał na wrogich trolli biegający choćby nago wookół lokacji, wydłużając czas otwarcia bram? Jak sobie wyobrażasz obronę bramy jak już przez nie nie będziesz mógł atakować - naprawią przenikanie? Aż w końcu jakie "wyjście jednokierunkowe"? Wyskoczenie przez mury powinien być aktem desperacji tchórzliwego woja, a w pełnym rynsztunku napewno nie skończyłoby się złamanym paznokciem:p więc takowe drogi powinny być drogą samobójców, a nie alternatywą ucieczki ;P. Nie przemyślany pomysł Tongue
Poza tym dobrze zorganizowane grupy potrafią wykorzystać opcję otwierania i zamykania bramy.
Wystarczy solidna komunikacja.
Sam fakt istnienia takich zagrywek jak postacie 1lvl otwierające bramy. sprowadza się do tego, że na jednym koncie możesz stworzyć postacie w obu nacjach. Wystarczyłoby ograniczyć to, a ponad połowa graczy z takim pomysłem poprostu by sobie odpuściła - wiadomo, zostaliby Ci co kupią sobie drugie konto - ale w jakimś stopniu ograniczyłoby to takowych praktyk.

Zresztą, gdyby gracze lokowali postacie po jednej ze stron, tworzyłaby się więź, a tak skaczą sobie to tu to tam - gdzie akurat jest przewaga - bo przegrywać nikt nie lubi. Przez to raz więcej Midlandów, a zaraz Ismirów i bitwy 5 na 50 heh xd aa już nie wspomnę o wyśmienitych eventach które wprost nakłaniają do tego, by grać po stronie dominującej - bo nagroda to nagroda, a w dużej grupie wystarczy, że się przebiegniesz po mapie heh

ADD.: Do tego mógłby powstać regulamin Glorii (nie steam) w którym jednym z podpunktów byłby zakaz posiadania więcej niż 1 konto, pod groźbą permanentnego bana. W niektórych grach rozwiązane jest to w ten sposób, że mając brata, siostrę, dziewczynę, wujka, dziadka czy kogoś tam na kompie jako współużytkownik - przed założeniem konta wymagana jest osobna deklaracja o tym, że w grę będą grały 2 różne realnie osoby, ale na tym samym kompie/ip. Można byłoby wprowadzić system reportowania w grze (np po kliknieciu na postać), a administratorzy mający wgląd do takowych deklaracji mogliby skutecznie niwelować praktyki nie honorowych graczy.
Co do regulaminu, również jakieś kary dla graczy używających nadmiernie/bezczelnie bugów jak jeszcze nie dawno blokowanie drzwi do budynku z flagą ginąc w progu (ponoć naprawili?Tongue). Ban na 2tyg może by nauczył niektórych fairplay'a ;P

Pozdro.

Ab alio exspectes, alteri quod feceris!
Reply
16-03-2017, 13:41,
#4
RE: Turnieje rycerski, listy gończe, rody.
Jak już kiedyś zdaje się napisałem, pomysły mogą być lepsze lub gorsze, ale ostateczny efekt i tak zależy od szczegółów i konkretnych ustawień. W temacie bramy Naluja podałeś przykład dlaczego jest to słabe, przyjmując wręcz kosmiczną odległość do zablokowania otwierania... Powiedziałbym, że typowy błąd logiczny pojawiający się w dyskusjach, tuż obok autorskich pomysłów z podaniem twardych liczb (o które potem przez miesiąc ludzie się gryzą po kostkach, bez stwierdzenia ok/nope , a devi z politowaniem kręcą głową i robią swoje).

Dlatego wrócę jeszcze raz do bram. Jeśli wróg znajduje się w odległości mniej więcej 10 lub 15 sekund biegu od bramy, ta się automatycznie zamyka i nie pozwala na normalne otwarcie. Gdy odległość będzie większa, brama się odblokowuje.

Z jednokierunkowym wyjściem miałem dokładnie na myśli to co napisałem, czyli takie rozwiązanie techniczne lub architektoniczne, które z własnej budowy wymusza poruszanie się w jedną drogę, tutaj na zewnątrz:
- furta w murze lub nawet w samej bramie na takich samych zasadach jak bramy, tylko odległość do wroga znacznie mniejsza dla jej zablokowania, ot typowa wypadówka. Możliwość otwarcia podczas natarcia wyłącznie od środka
- jakiś rodzaj wciąganej drabiny / liny, która automatem chowała by się po skorzystaniu
- inne rozwiązania stosowane w średniowieczu, ale teraz coś nie mogę znaleźć.
Reply
17-03-2017, 14:17,
#5
RE: Turnieje rycerski, listy gończe, rody.
"Jeśli wróg znajduje się w odległości mniej więcej 10 lub 15 sekund biegu od bramy, ta się automatycznie zamyka i nie pozwala na normalne otwarcie."

Ok, jest nas 30 a podeszło 10 wrogów których zjemy bez problemu, ale i tak brama sie zamknie i nie pozwoli się otworzyć...

A teraz wyobraź sobie pojedyńcze osoby.
Reply
17-03-2017, 16:34,
#6
RE: Turnieje rycerski, listy gończe, rody.
Dlatego pisałem też o dodatkowych wyjściach działających ciut inaczej, lub nie posiadających takich rozwiązań. No i z innej beczki, skoro te kilka osób podeszło wystarczająco blisko fortyfikacji, mimo przewagi obrońców, to czy trzeba naprawdę od razu na nich mieczami? Pomijając łuki, jak się zbliżą zbyt blisko do murów, to potraktować ich kamulcami lub wrzącym olejem.

Przedstawione liczby są jedynie poglądowe. To równie może być i 5 metrów, gdzie bramy nie da się otworzyć. Wystarczy zapewnić, że w takim zasięgu da się wroga zawsze trafić z broni zasięgowej i długo sobie tak nie postoi.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)


Enhanced By CloudFlare.