Troubleshooting - PLEASE READ IT FIRST IF YOU HAVE ANY PROBLEM!

FAQ - Frequently asked questions

If you will experience any problems please contact support@gloriavictisgame.com

Join our official TeamSpeak 3 server addres using gloriavictisgame.com as IP address!


Troubleshooting - "Server Under Maintenance" error solution!


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak są tworzone postacie NCP?
28-03-2017, 16:00,
#1
Jak są tworzone postacie NCP?
Pytanie jak w temacie, jak programiści tworzycie postacie npc.
Zakładam że jakiemuś ncp X przydzielacie ileś tam życia i wytrzymałości a co zresztą, też tak uznaniowo czy jednak go "ubieracie" zbroja taka, hełm taki, broń tak i taka?
Reply
28-03-2017, 16:01,
#2
RE: Jak są tworzone postacie NCP?
Oczywiście że NPC a nie NCP.
Reply
28-03-2017, 16:07,
#3
RE: Jak są tworzone postacie NCP?
Ze strony kodu to masz spawner który tworzy moba na serwerze przypisując mu statystyki i zachowania + proxy czyli moba który porusza się po kliencie tam gdzie jest na serwerze i wykonuje zachowania serwera. Proxy ma model, wykonuje animacje zależnie od serwera. To jak wygląda to tez proxy, cały wygląd moba jest zapisany na cliencie więc "w teorii" każdy mógłby ten wygląd zmodyfikować i widziec na swoim sprzęcie po swojemu.
Reply
29-03-2017, 17:02,
#4
RE: Jak są tworzone postacie NCP?
Z tego co zrozumiałem, jest to rozwiązane klasycznie i odpowiem łopatologicznie dla temporaryja.

Statystyki NPC są ustalane obligatoryjnie, niezależnie od końcowego wyglądu. Dev może, ale nie musi wzorować się na posiadanym wizualnym eq. Serwer otrzymuje te staty i potem na nich operuje przy spawnie i tak dalej. Fizycznie NPC istnieje głównie w pamięci serwera, to co widać w grze to kukła na smyczy, pojedynczy obiekt w kliencie gry, który wykonuje konkretne animacje po otrzymaniu rozkazu w pakiecie gry. Bez serwera (np przy dc lub lagu) po prostu nic nie robi.

Sam wygląd może być rozwiązany na 3 sposoby:
a) Jak dla gracza, czyli NPC na bazowy goły model człowieka zakłada kolejne części eq.
b) Jednoczęściowy model całości, jakakolwiek zmiana (dla ciut innego NPC) wymaga całkiem osobnego modelu.
c) Połączenie a i b.

Z ciekawostek, modele NPC czy eq graczy są w całości w kliencie gry i zmiany wpływają wyłącznie dla tego jednego klienta. Pozwala to na zmiany wyglądu w zasadzie wszystkiego w grze, lecz widoczne tylko dla siebie. Serwer przesyła tylko stosowne id tekstury/modelu do wyświetlenia.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)


Enhanced By CloudFlare.