Troubleshooting - PLEASE READ IT FIRST IF YOU HAVE ANY PROBLEM!

FAQ - Frequently asked questions

If you will experience any problems please contact support@gloriavictisgame.com

Join our official TeamSpeak 3 server addres using gloriavictisgame.com as IP address!


Troubleshooting - "Server Under Maintenance" error solution!


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aktualizacje Aktualizacja synchro/kontrolera, nowy widok, zmiana systemu Glorii, plany (v.0.8.1.0)
06-04-2018, 16:20, (This post was last modified: 06-04-2018, 16:27 by Skolopendrokot.)
#1
Aktualizacja synchro/kontrolera, nowy widok, zmiana systemu Glorii, plany (v.0.8.1.0)
[Image: 376.jpg]

Witajcie, wojownicy!

W tym tygodniu przygotowaliśmy dla Was coś wyjątkowego! To coś więcej niż nasza cotygodniowa aktualizacja – to naprawdę ogromna ilość zmian i dodanej zawartości! Na serwery zawitały potężne zmiany dotyczące systemu działania kontrolera i synchronizacji, zmienione formuły systemu Glorii wraz ze startem nowego sezonu, nowa linia questów i… powrót do widoku pierwszoosobowego! Bawcie się dobrze!
Chcecie wiedzieć więcej? Czytajcie dalej!

Kontroler/synchronizacja – poprawki związane z responsywnością

Po uważnym zapoznaniu się z feedbackiem graczy zauważyliśmy, że ponad 80% negatywnych recenzji pochodzi od użytkowników, którzy nie spędzili w grze nawet 2 godzin, podczas gdy gracze, którzy bawili się w niej przez ponad 5 godzin, dali nam ponad 80% wszystkich naszych pozytywnych recenzji. Uświadomiliśmy sobie, że gracze z pierwszej grupy nie mieli nawet szansy zasmakowania kluczowych elementów naszej gry, takich jak branie udziału w oblężeniach czy walkach PvP. Postanowiliśmy przyjrzeć się temu bliżej i stało się dla nas oczywiste, że większość negatywnych recenzji spowodowana jest uczuciem cofania postaci po stronie klienta i ogólnym brakiem responsywności.

W związku z występowaniem powyższych problemów, postanowiliśmy przerobić system kontrolera i synchronizacji na zupełnie nowych zasadach. Od teraz jest on o wiele bardziej responsywny, więc problemy z cofaniem postaci, płynnością jej poruszania i gwałtownymi korektami pozycji powinny występować o wiele rzadziej. Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że nadal mogą pojawiać się błędy, podobnie jak z tego, że musimy jeszcze popracować nad synchronizacją NPC. Większość naszych programistów spędzi kolejny tydzień lub dwa na dopracowywaniu tej ogromnej zmiany. Naszym celem jest poprawienie posiadanego przez graczy pierwszego wrażenia: iężko bowiem jest utrzymać przy grze nową osobę i sprawić, żeby chciała dotrzeć do end–game’u, skoro pierwsze spędzone w niej minuty nie są dla niej wystarczająco satysfakcjonujące.

Poza tym przebudowa systemu synchronizacji i kontrolera pozwoliła nam wprowadzić kolejną dużą zmianę. Panie i Panowie… Powrócił widok pierwszoosobowy!

Nowy sezon i zmiany w systemie Glorii!

Mieliśmy świadomość, że dotychczasowy system Glorii miał swoje wady. Postanowiliśmy poświęcić mu w tej aktualizacji odrobinę czasu. Co się zmieniło?

Obecny system, do którego byliście przyzwyczajeni, posiadał intencjonalną utratę Glorii po byciu pokonanym przez słabszego przeciwnika, przy jednoczesnym nagradzaniu gracza za pokonanie przeciwnika silniejszego od siebie. Wprowadziliśmy to rozwiązane, żeby umożliwić słabszym graczom możliwość dogonienia lepszych od siebie. Prowadziło to jednak do zniechęcenia graczy do brania udziału w walkach PvP w otwartym świecie, ponieważ ryzykowali utratą Glorii w każdej walce, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że potyczki PvP nie były i nie zawsze mogły być pojedynkami. W rezultacie nagroda za utrzymanie pozycji była przesłaniana przez obawę utracenia punktów Glorii przy śmierci.

Od teraz system Glorii nie będzie już zliczać zabójstw i śmierci, ale będzie wynagradzać gracza za działania wojenne w otwartym świecie, takie jak przejmowanie lokacji, branie udziału w wydarzeniach PvP i obrona terenów przejętych przez Waszą nację. Jednocześnie nowy system nie przewiduje żadnego sposobu utraty Glorii. Ma to na celu wyeliminowanie z gry elementu, który raczej denerwował, niż bawił.

Nowa formuła Glorii zawiera również wiele systemów uniemożliwiających wykorzystywanie przez graczy błędów gry. Po pierwsze, przejmowanie flagi raz za razem zaowocuje zmniejszeniem otrzymywanych punktów Glorii. Po drugie, ilość otrzymanych punktów związanych z przejmowaniem i obroną flagi zależy od ilości przeciwników: atakowanie pustego zamku nie da Ci punktów Glorii. Po trzecie, jeśli Wasi towarzysze broni próbują obronić zamek i ich liczba znacznie przewyższa liczbę atakujących, jest szansa, że nie otrzymacie za tę obronę żadnych punktów Glorii.

Nie siedźcie w domu – wyruszcie na wojnę! W efekcie ranking Glorii jest obecnie rankingiem open PvP, nagradzającym legendarnych bohaterów i wodzów, których imiona są wypisane na kamiennym monumencie. Dołączcie do nich!

[Image: 378.jpg]

Odkąd system Glorii jest więc już tablicą wyników potyczek rozgrywających się w otwartym świecie, nie zlicza punktów zdobytych w czystym PvE. Oczywiście PvE posiada osobną tablicę, więc nadal możecie piąć się w górę, robiąc dokładnie to, na co macie ochotę! Ponadto tygodniowe nagrody w postaci Punktów Zasług będą rozdawane w oparciu o tablicę wyników, na której dany gracz posiada najwyższe miejsce, co pozwala wyspecjalizować się w ulubionym aspekcie Glorii Victis. A jeśli już mówimy o nagrodach: właśnie wystartował kolejny sezon! Odbierzcie swoje nagrody za poprzedni i wspinajcie się w rankingu, by zająć jak najwyższe miejsce na tablicy wyników! Obecny sezon potrwa około 2 miesiące.

Ostatnia, ale równie ważna sprawa: podczas gdy zabójstwa i śmierci nie są dłużej zliczane w systemie Glorii, będą posiadały osobny ranking związany z potyczkami na arenach PvP, co zostanie wprowadzone w kolejnych aktualizacjach. Zmiana ta będzie oferować matchmaking, w którym będzie liczyć się poziom Waszych umiejętności. W przeciwieństwie do rankingu Glorii, ten ranking nie będzie posiadał sezonów, a wyniki będą czyszczone raz w tygodniu.

Odrobina miłości dla miłośników questów

Ta aktualizacja wprowadza drugą część startowych questów Cesarstwa Sangmaru. Jest ona tak samo długa, jak pierwsza, i opowiada historię pełną dumy, nadziei i… czego jeszcze? Sprawdźcie to sami! Przygoda rozpoczyna się w Forcie Serai!

Przywróciliśmy również questy mid–game’owe i end–game’owe związane z dwiema ulokowanymi przy moście wioskami i Gospodą Pod Martwym Krukiem. Obie lokacje zostały przeniesione w nowe miejsca, które pasują do obecnego balansu PvP. Jeżeli jeszcze ich nie ukończyliście, macie teraz na to szansę!

Odsłaniamy kulisy produkcji – nasze plany na najbliższą przyszłość

Wszystko po kolei: większość naszych programistów spędzi kolejny tydzień lub dwa na dopracowywaniu systemu synchronizacji i kontrolera. Kiedy skończą, będziemy w stanie przejść do dodawania do gry kolejnej interesującej zawartości. Nasze plany zawierają między innymi: dodanie systemu uprawy roli, rozwijanie mechanik związanych z oblężeniami i usprawnienia AI.

Oczywiście wszystko to będzie wymagać dużej ilości pracy, więc mamy nadzieję na rozwój naszego zespołu poprzez uruchomienie specjalnego sklepu, który zostanie powołany do życia jeszcze w tym miesiącu. Będziecie mogli bezpośrednio wesprzeć rozwój gry poprzez zakupienie różnorodnych dóbr, takich jak reset punktów umiejętności, możliwość zmiany nazwy czy wyglądu postaci. Do sklepu nie będą wprowadzone żadne przedmioty dające przewagę w PvP.

Posuwamy się również dalej z przenoszeniem buffów na nową bazę danych. Oczywiście, będziemy w międzyczasie nad nimi pracować, więc możecie oczekiwać nie tylko poprawek, ale również wielu fajnych nowości, takich jak specjalne efekty zależne od konkretnych typów broni, alchemia, gotowanie i system głodu. P.S. – Umiejętności pasywne V tieru również będą wprowadzone niebawem. Wyczekujcie zmian!

Jak wspomnieliśmy wcześniej, możecie oczekiwać również niedalekiego wprowadzenia systemu aren. Już teraz możecie trenować w specjalnie do tego stworzonych arenach zlokalizowanych w głównych miastach każdej nacji, które dodaliśmy ostatnio – wraz z nadchodzącymi aktualizacjami będziecie w stanie brać udział w pojedynkach rankingowych. Czy masz to, czego potrzeba, żeby zostać wojownikiem sławnym na cały świat?

[Image: 375.jpg]

Posuwamy się też naprzód z tłumaczeniem całej gry na najważniejsze języki. Mamy już tło do tłumaczenia interfejsu gry, przedmiotów, nazw recept i kwestii NPC. Teraz nadszedł czas na dialogi!

Bawcie się dobrze i do zobaczenia w walce!

Changelog v.0.8.1.0

Rozgrywka:


– Zakończono przebudowę systemu synchronizacji i kontrolera – włożyliśmy wiele pracy w poprawienie responsywności kontrolera i wygody poruszania się
– Poprawiono wykrywanie stromych zboczy
– Zmieniono formułę systemu Glorii
– Rozpoczęto nowy sezon Glorii i rozdano nagrody i tytuły za poprzedni
– Dodano redukcję szybkości poruszania się gracza przy wchodzeniu na zbocza
– Dodano widok pierwszoosobowy – widoki można zmieniać poprzez użycie przypisanego klawisza (domyślnie: N)
– Dodano drugą linię startowych questów Cesarstwa Sangmaru. Można je przyjąć w Forcie Serai
– Dodano nowy typ dziennych aktywności: zabijanie graczy przeciwnych nacji (włączając asysty)
– Przeniesiono Gospodę Pod Martwym Krukiem do nowej lokacji i przywrócono związane z nią questy. Teraz gospoda znajduje się na środku linku między Midlandem i Imperium Sangmaru; niebawem dodamy kolejne lokacje z questami na 2 pozostałych linkach
– Przeniesiono 2 wioski i most do nowej lokacji i przywrócono związane z nimi questy. Teraz wioski znajdują się bliżej połowy drogi między Baalhammonem i zamkiem Audunstede
– Zmniejszono poziom rozbudowy lokacji na drugim i trzecim poziomie poprzez zastąpienie niektórych materiałów na te o niższych tierach. Ma to na celu wyrównanie balansu rozbudowy w związku z ostatnimi zmianami w dystrybucji surowców – zmiana ta pomoże Wam w rozbudowie lokacji znajdujących się na ojczystych ziemiach Waszej nacji
– Podniesiono wartość nagród dla wydarzenia “Kompania kontratakuje” – teraz możesz zdobyć do 7 sztuk wina/miodu pitnego
– Dodano brakujące recepty na najlepsze średnie i ciężkie sangmarskie pancerze (tors i hełm) do asortymentu kwatermistrzów Glorii w fortach ostatniej linii obrony
– Dodano wyświetlające się w dzienniku walki powiadomienia dotyczące blokowania ataku gracza przez przeciwnika NPC i atakowania ciałem (szarża)
– Wprowadzono poprawki do architektury tła systemu reputacji

Poprawki:

– Usunięto błąd powodujący wychodzenie ze stanu blokowania podczas trzymania przycisku odpowiedzialnego za blokowania przy jednoczesnym posiadaniu 0 punktów staminy. Powodowało to niewidzialne uderzenia przy ataku tarczą
– Usunięto przyczynę błędnego wyświetlania się tytułu postaci gracza, kiedy dodawano do niego progres (np. przejmij X flag). Błąd ten pojawiał się tylko przy pierwszym logowaniu nową postacią
– Naprawiono wyświetlanie się poziomów gracza na liście przyjaciół – bywały przypadki, w których nie dochodziło do aktualizacji poziomów
– Usunięto wiele błędów i gliczów związanych z rozgrywką i level designem zgłoszonych przez narzędzie do raportowania błędów
Reply
06-04-2018, 19:42, (This post was last modified: 06-04-2018, 19:52 by Naluja.)
#2
RE: Aktualizacja synchro/kontrolera, nowy widok, zmiana systemu Glorii, plany (v.0.8.1.0)
Hey,
Z znajomości historii GV, aż rodzi się pytanie...
"ile jest masła w maśle? xD

Co do analiz feedback'u - zawsze lepiej późno niż wcale, troszkę się pośmiałem czytając,
ale mimo to gratuluję postawy i życzę wytrwałości! Smile

Jeśli chodzi o negatywy, nie wiem jak statystycznie, ale starzy gracze, którzy akceptowali błędy - też pouciekli. Problem był od zawsze, że mówicie jedno, zajmujecie się drugim - czymś zupełnie nie potrzebnym. Ludzie pouciekali, bo olaliście PvP -synchro, lagi, bugi z grabieżą i temu podobne aspekty tyczące się samej walki, a pchaliście queściki i inne zapchajgunwa, robiąc przy tym wielkie halo, które defacto nic nie wprowadzały większego w życie społeczne, a samo to że zmiany również pobugowane, to tylko na szkodę poszło.

Jeśli chodzi o graczy co 2h pograli to sorry... ale wymusiliście na swój sposób, by każdy zaczął przygodę od questów, czyli walka z npc, która jest katorgą wizualną, jak "sami" zauważyliście... a to tylko przykład ;p

...ale to nie o tych graczy chodzi. Większość się kieruje liczebnością na serverze, czyli nie Ci którzy odwiedzają, a Ci którzy maniaczą. To właśnie Endgamu Wam nadal brakuje. NADAL brakuje środowiska dla gildii. Coś co wiąże grupy i uściśla szeregi, by być konkurencyjnym i prestiżowym. To że są nacje i dominacje, było satysfakcjonujące do czasu wprowadzenia rozszerzenia z dodatkowymi lokacjami. Teraz jak jest tego pełno nie ma takiego parcia na "raidy po zamki, bardziej stacjonarnie pod obronę, czyli GILDIE... które kuleją Smile
ahh... zresztą i tak nie czytacie płaczka^^

Najbardziej pozytywną wiadomością dla Fanów gry będzie to, że wałkowane miliard razy tematy jednak nie poszły w kibel, także jeszcze raz wytrwałości!

Odwiedzę server po Owocnych pracach programistów.
Pozdro!
Trzymam kciuki Smile

Ab alio exspectes, alteri quod feceris!
Reply
07-04-2018, 02:06,
#3
RE: Aktualizacja synchro/kontrolera, nowy widok, zmiana systemu Glorii, plany (v.0.8.1.0)
No co moge dodać jedyny + to ze nie da się już skakać po górkach a reszta wyszła jak masło maślane,dawno nie widziałem tak niedopracowanego pacza.
Reply
13-04-2018, 10:58,
#4
RE: Aktualizacja synchro/kontrolera, nowy widok, zmiana systemu Glorii, plany (v.0.8.1.0)
Naluja, zapewniam Cię, że czytamy feedback naszych graczy. Nie oznacza to jednak, że możemy wprowadzić każdą z proponowanych zmian i że możemy zrobić to z dnia na dzień. Nie możemy też przydzielić grafików i osób zajmujących się questami do pracy nad synchro. Fakt, że w danym patchu wprowadzamy nowe questy, nie oznacza, że reszta zespołu nie pracuje w tym czasie nad przyczynami lagów.

Niemniej każda propozycja odnośnie nowego contentu i potrzebnych Waszym zdaniem zmian jest mile widziana.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)


Enhanced By CloudFlare.