Troubleshooting - PLEASE READ IT FIRST IF YOU HAVE ANY PROBLEM!

FAQ - Frequently asked questions

If you will experience any problems please contact support@gloriavictisgame.com

Join our official TeamSpeak 3 server addres using gloriavictisgame.com as IP address!


Troubleshooting - "Server Under Maintenance" error solution!


Poll: Jaki system wolicie?
System z utratą świadomości.
System klasyczny.
Inny, opisany na forum.
[Show Results]
 
Note: This is a public poll, other users will be able to see what you voted for.
Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 4.8 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Śmierć czy utrata przytomności?
10-07-2013, 15:55, (This post was last modified: 10-07-2013, 15:57 by Neotix.)
#1
Śmierć czy utrata przytomności?
Niedawno na forum pojawiła się dyskusja na temat śmierci, nakładania statusu PK oraz możliwości nadużywania ich z powodu otwartego PvP.
http://forum.gloriavictisgame.com/showth...p?tid=2189

Dało nam to do myślenia i wpadliśmy na pomysł wprowadzenia stanu utraty świadomości z możliwością dobicia przeciwnika.

Polegało by to na tym, że jeśli postać utraci punkty HP, upadnie bez przytomności na ziemię. W takim stanie będzie mogła jednak zostać uleczona przez innego gracza lub po czasie samoistnie odzyska świadomość z niewielką ilością punktów HP. Gracz będzie mógł także wybrać respown w najbliższym punkcie, których będzie sporo na mapie (chata znachora, namiot, obóz itp.).
Po utracie świadomości postać będzie mogła jednak zostać dobita przez przeciwnika co spowoduje, że graczowi pozostanie jedynie respown w najbliższej świątyni, których będzie zdecydowanie mniej niż punktów na respown po utracie świadomości.

Jeśli chodzi o kary i status PK, to pozbawienie przeciwnika przytomności wiązało by się jedynie z utratą kilku punktów reputacji. Ewentualnie ilość takich napadów w krótkim czasie skutkowało by zostaniem bandytą (kara pieniężna w przypadku złapania przez straże).
Dobicie przeciwnika było by jednak surowo karanym przestępstwem wraz ze wszystkimi skutkami posiadania statusu PK.

W przypadku PvE większość mobów tylko pozbawiała by postać przytomności i traciła nią zainteresowanie (oczywiście były by też wyjątki) tak więc trafienie na silniejszego przeciwnika czy nawet lag, niekoniecznie wiązało by się z powrotem do miasta lecz po odzyskaniu świadomości umożliwiało by wymknięcie się i wyleczyenie w bezpiecznym miejscu.

W przypadku PvP zapobiegało by podkładaniu się innych graczy w celu wymuszenia na postaci statusu PK i zdobycie nagrody za zabicie jej przez wspólników.
Dodatkowo podczas bitew niedobicie przeciwnika umożliwiało by mu powrót na pole bitwy, lecz samo dobie narażało by na wystawienie się na ciosy.

Chcialibyśmy poznać Wasze opinie na temat powyższego pomysłu oraz dowiedzieć się czy wolicie takie rozwiązanie, a może klasyczną śmierć i respown.
Mógłbym zgodzić się, że macie rację, ale wtedy nikt z nas by jej nie miał.
Reply
10-07-2013, 16:26,
#2
RE: Śmierć czy utrata przytomności?
Oczywiście, że system opisany przez was Tongue Zastanawiałem się nad tym właśnie, że trochę bez sensu by było, gdybyś ty kogoś zabił dlatego, że on cię zaatakował i miałbyś jeszcze z tego powodu nieprzyjemności w postaci PK.

Z drugiej strony łatwo będzie można kogoś męczyć takim sposobem, a on prócz statusu bandyty nie będzie musiał ponosić żadnych konsekwencji.

I jeszcze pytanie, co jeżeli ktoś mnie będzie ciągle atakował i ja będę się musiał przed nim bronić ? Wtedy też dostane status bandyty ? A może to będzie zależało od tego, kto zada pierwszy cios ? Jeżeli tak, to co jeśli ktoś będzie się ciągle "podkładał" ? Czyli biegał za tobą i stał tak, by przy potyczce z mobem został trafiony ? Wtedy będzie mógł cię "zemdlić" i ograbić bez konsekwencji ? A może dodacie opcje oznaczenia gracza, co spowoduje, że nie będziemy zadawali mu obrażeń, dopóki on nas nie zaatakuje lub nie odznaczymy go ? Zapobiegło by to podstawianiu się.
Reply
10-07-2013, 16:34,
#3
RE: Śmierć czy utrata przytomności?
Pytanie bardzo dobre. Moim zdaniem za zabicie kogoś o statucie bandyty albo gorzej powinno wiązać się nawet z nagrodą, tym większą im gorsza czyjaś reputacja. Zachęciło by to do poskramiania ludzi wyjętych spod prawa i nie przystawania do nich. Innych zaś by to zachęciło do zostania bandytą, są ludzie szczycący się tym, ile tysięcy jest za ich głowę Big Grin.
Reply
10-07-2013, 16:42, (This post was last modified: 10-07-2013, 16:42 by Dorogon.)
#4
RE: Śmierć czy utrata przytomności?
A i jeszcze dodam, że trochę rozbawiłeś mnie Neotix początkiem:

Quote:Niedawno na forum pojawiła się dyskusja na temat śmierci, nakładania statusu PK oraz możliwości nadużywania ich z powodu otwartego PvP.
http://forum.gloriavictisgame.com/showth...p?tid=2189

Przez ostatni rok na Polskim forum powstało chyba z 10 tematów w tej sprawie. Ba, niektóre z nich były na kilkanaście stron jeśli dobrze pamiętam. I próżno było oczekiwać jakiejś waszej reakcji na nasze obawy czy dyskusji z waszej strony, ale tylko "zagranicznicy" o tym wspomnieli, to na drugi dzień już mamy ankietę Wink
Reply
10-07-2013, 16:47,
#5
RE: Śmierć czy utrata przytomności?
System z war of the roses Wink. Po powaleniu gracz może czekać na pomoc/dobicie, albo poddać się i wrócić na spawn. W waszym projekcie zmienił bym jednak to że po jakimś czasie postać zamiast odzyskiwać siły, wykrwawiała by się. Dzięki temu decyzję trzeba by było podejmować względnie szybko. Oczywiście nie bójcie się eksperymentować, można zaimplementować 2 opcje, które zależały by np. od wartości regeneracji. (Jeżeli postać ma wysoką regenerację to wstaje, jeżeli niską, wykrwawia się).

Gdyby to ode mnie zależało, to zrobił bym system szansa-los. Po upłynięciu czasu, gracz może albo potulnie wrócić do miasta (szansa), albo zaryzykować (los). komputer losował by wtedy scenariusz
70% - wykrwawiasz się (tak jak po dobiciu), dostajesz debuffy itp
25% - wstajesz o własnych siłach z kilkoma punktami hp i chwilowym osłabieniem
4% - skok adrenaliny sprawia że stajesz ponownie do walki, dostajesz buffy i full hp
No i ten 1% na pozostałe, często absurdalne scenariusze.
» (report) Cnota - 27-11-19:09 -- Dowiedziałem się, że jestem autorytetem dlam wielu młodzików zaczynających przygodę z siłką. Kiedyś się cisnęło ostro, na strzała padał każdy na dyskotece, czasami po dwóch Smile
Reply
10-07-2013, 17:17,
#6
RE: Śmierć czy utrata przytomności?
To dalej nie rozwiązuję problemu z wbieganiem pod miecz.
Reply
10-07-2013, 17:36,
#7
RE: Śmierć czy utrata przytomności?
Report na forum ---- > ban?
"W Imię Pańskie, Amen. Ku wiecznej pamięci sprawy niżej opisanej (…).
Iż już Korona i Wielki Księstwo Litewskie jest jedno nierozdzielne i nieróżne ciało,a także nieróżna ale jedna spólna Rzeczpospolita, która się ze dwu państw i narodów w jeden lud zniosła i spoiła."
Unia Lubelska 1569
Reply
10-07-2013, 17:40,
#8
RE: Śmierć czy utrata przytomności?
Za co ? LoL Big Grin To nie jest bugowanie czy cokolwiek tylko nieuczciwa zagrywka, ale nic co by można było ukarać.
Reply
10-07-2013, 17:45,
#9
RE: Śmierć czy utrata przytomności?
@Hasioorr Rozwiązuje. Atakowanie graczy z tej samej frakcji nie będzie zapewne wyglądało tak jak atakowanie tych wrogich graczy. Na pewno trzeba będzie wybrać jakąś opcje, żeby dało się atakować "swoich", bo np. podczas bicia mobka, często może się zdarzyć, że nasz kompan wejdzie nam pod miecz. Atakowanie "obcych" powinno wyglądać tak jak atakowanie mobków, czyli jak wejdzie pod miecz to obrywa ;D + za zabicie wroga jakaś reputacja od naszej frakcji.

A wracając do tematu to wasza koncepcja jest naprawdę dobra Wink Lecz wymaga testów, bo mogą się pojawić problemy wypisane przez innych wyżej.

I popieram to co powiedział Dorogon. My tu sobie flaki prujemy w różnych tematach a Wy po jednym zagranicznym reagujecie Big Grin
Reply
10-07-2013, 17:46,
#10
RE: Śmierć czy utrata przytomności?
Wbieganie pod miecz to po mojemu wredne zachowanie, rozwiązanie Carolusa jest jak najbardziej trafne, nie ma to jak zrobić screena i wsadzić go na forum wraz z nickiem gracza i jego przewinieniem, coś takiego ma miejsce w CRPG mod'zie do Warbanda i działa całkiem sprawnie. Dlaczego uważam, że to trafne, dlatego, że nie powinienem tracić PK z powodu jakiegoś kretyna który z nudów będzie wbiegał mi pod miecz.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)


Enhanced By CloudFlare.