Troubleshooting - PLEASE READ IT FIRST IF YOU HAVE ANY PROBLEM!

FAQ - Frequently asked questions

If you will experience any problems please contact support@gloriavictisgame.com

Join our official TeamSpeak 3 server addres using gloriavictisgame.com as IP address!


Troubleshooting - "Server Under Maintenance" error solution!


Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trudne sprawy
15-09-2013, 21:17,
#1
Trudne sprawy
Witam!

Nie wiem, gdzie to napisać - czy w dziale z pytaniami(bo to pytanie), czy tutaj(bo chodzi o fabułę) więc jaklby co, to niech ktoś przeniesie ten temat Smile

Otóż moje pytanie brzmi następująco-czy fabuła będzie zawadzała o pewne niewygodne i kontrowersyjne wątki? Jakie kontrowersyjne? Np. o rasizmie, polityce, szarej strefie, przemocy, konfliktach etnicznych/religijnych, tematach tabu, tematach spornych między narodami, nierówności społecznej, wyzysku itp. ? Nie chodzi mi o stworzenie z tej gry czegoś na wzór "Polski 2.0", ale o samo podjęcie tak trudnych tematów(i przełożenie tego na język gry).

Obecnie wszystkie mmo, gdzie jest fabuła opiera się na zasadzie "jesteś kozakiem, niczym się nie przejmuj, i tak działasz dobrze, a teraz uratuj świat". GV ma cechować przede wszystkim nacisk na fabułę. Dojrzała fabuła od razu kojarzy mi się z wiedźminem, gdzie takowe tematy były podejmowane. MMO obecnie nie ma jeszcze przedstawiciela, gdzie fabuła zmuszałaby do refleksji, do przywiązywania wagi do podejmowanych decyzji czy wyrobienia sobie własnej opini(coś na wzór zakończenia np. "Incepcji", gdzie było ono dosyć niejasne). Byłby to jeden ze znaczących wyróżników GV nad resztą stawki i być może czymś, co przygarnęłoby graczy RPGowych, którzy cenią wykwintną fabułę(innymi słowy, w mmo nie grywają). A co ważniejsze, cały target WoW-reszta mmo nadal byłaby do zgarnięcia Tongue

Jeśli zaś takowe tematy miałyby być podejmowane, to czego konkretnie miałyby dotyczyć(może ukazanie tego na prostym przykładzie)? I tutaj kolejne pytanie, czy twórcy nie boją się kontrowersji i jeśli pojawią się takowe zagadnienia "w słowach", to czy również odważą się to ukazać? Czy przechodząc nocą w lesie natrafimy np. napastowaną dziewczynę przez bogatego magnata, a od nas zależy, czy ją uratujemy z opresji(efekt:dziewczyna będzie nam wdzieczna, magnat sie sfocha) czy zostawimy ich samych i zaczniemy szantażować bogacza(efekt:magnat będzie nam "przychylny", dziewczyna będzie tak zraniona psychicznie, że nawet popełni samobójstwo)? Podobno to co widzimy o wiele bardziej do nas trafia, niż to co słyszymy.

I jeszcze jedno pytanie, czy cała fabuła będzie "o niczym" czy będzie nieść ze sobą jakieś przesłanie(np. "nie zabijaj", "człowiek najgroźniejszą bestią" czy "gdzie kucharek 6 tam nie ma co jeść")?

Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam,
Fomfik
Reply
15-09-2013, 21:22, (This post was last modified: 15-09-2013, 21:23 by Mintors.)
#2
RE: Trudne sprawy
Wiesz, w dzisiejszym świecie trzeba nawet w grze uważać, jakie treści się umieszcza, bo jakiś pajac, zaraz do sądu poleci, bo coś go obraża, nie mniej jednak bardzo fajnie było by zobaczyć w GV,takie tematy
Reply
15-09-2013, 21:24, (This post was last modified: 15-09-2013, 21:27 by Carolus12.)
#3
RE: Trudne sprawy
Polska 2.0 hahaha genialne i prawdziwe... Co do fabuły pamiętaj że i tak 70 + % tej gry to będą gimby podjarane piersiami Cersei (czy jak jej tam) , walką i realizmem Assassins Creeda oraz genialną i nieliniową fabułą Minecrafta... Dojrzała fabuła dla dojrzałych ludzi a co do pomysłów : skoro mają być różne organizacje religijne to konflikty religijne także . Gothicowe dzielnice portowe (największe szumowiny Khorinis) , gdzie straż boi się o własne życie i rzycie . Coś takiego nadaje klimat zaś możliwość ingerowania w takie sprawy może być jak dżihad dla muzułmanów , jak podwyżki dla pielęgniarek , jak postęp naukowy dla ateistów.

EDIT: Co do dziewczyny i magnata , znając graczy typowych MMO oleją sprawę i pójdą w las na party (albo gej party , a jakże)...
"W Imię Pańskie, Amen. Ku wiecznej pamięci sprawy niżej opisanej (…).
Iż już Korona i Wielki Księstwo Litewskie jest jedno nierozdzielne i nieróżne ciało,a także nieróżna ale jedna spólna Rzeczpospolita, która się ze dwu państw i narodów w jeden lud zniosła i spoiła."
Unia Lubelska 1569
Reply
15-09-2013, 21:31,
#4
RE: Trudne sprawy
Team nie raz zapewniał o dorosłej, ciekawej fabule z wyborami, lecz ja i tak się boje o to, czy na pewno im wyjdzie ta fabuła... czy nie okaże się naiwną, nudną historyjką, bez zwrotów akcji. Szczególnie, że już słyszałem parę niepochlebnych zdań na ten temat. No ale wszystko się okaże.
Reply
15-09-2013, 23:52, (This post was last modified: 15-09-2013, 23:55 by Rahnus.)
#5
RE: Trudne sprawy
Od kogo słyszałeś parę niepochlebnych zdań? Moim zdaniem fabuła przedewszystkim nie powinna skupiać na ratowaniu świata, kraju, czegokolwiek. Powinniśmy być traktowani jako jakaś część większej całości, lub po prostu część elity, która wszystko załatwiła. A jeżeli już mamy być "bohaterem", to nie powinniśmy być dobrym zbawcą. Cel uświęca środki jak to mówią... Np. Moglibyśmy spowodować zagładę jakiejś grupy, która z naszego punktu widzenia może zagrażać naszemu państwu, a tak naprawdę to jej będzie przyświecał jakiś "szczytniejszy" cel...

A z tym przesłaniem to genialny pomysł! Raczej nie widziałem gier z konkretnym morałem. To by było dobre, gdyby gry nas zmusiły do jakichś refleksji. Gdyby wszystkie takie były, to w TV by przynajmniej nie gadali tyle o Brejwikach, co zabijali przez Kal of Djuti. Big Grin
Choć nie napisałem, że się mylisz, to i tak oboje wiemy, że ostatecznie nie masz racji.
Reply
16-09-2013, 19:14,
#6
RE: Trudne sprawy
Wiedźmin...Ach genialna rzecz...TO jak Geralt chciał zachować neutralność...Takie przesłanie powinno mieć GV.

Nie da się być neutralnym
[Image: kJG.png]
Reply
22-09-2013, 22:13,
#7
RE: Trudne sprawy
Odświeżam wątek, gdyż team nie odpowiedział - czy fabuła podejmie jakieś trudniejsze wątki czy będzie ugrzeczniona, by nie robić sobie problemów? I jeśli tak to prośiłbym o jego zobrazowanie(nawet w 1 zdaniu, by wiedzieć w jakim stopniu, nawet zmyślony) Smile
Reply
22-09-2013, 22:31,
#8
RE: Trudne sprawy
Tak, wiedźmin to wspaniały przykład. Jak grałem w Wieśka, i wybrałem pomoc zakonowi w pewnej sytuacji, czytałem zapis po tym jak Zoltan kichną przy mnie przez jego uczulenie na z-pań-lekkich-obyczajów-synów. Ta gra stawiała nas przed wieloma wyborami. Najciekawsze? Przypominało mi wojnę... II Wojnę Światową, gdzie Zakon to Naziści, a Nieludzie to Żydzi. Kto grał, musi przyznać, widać zależność.

Z chęcią zobaczył bym w GV jakieś tajne frakcje, bądź jawne z mrocznymi celami ukrytymi pod płaszczem dobroci i pobożności. Np. KKK, coś na kształt antysemitów i walczących z nimi antyantysemitów (Tongue), czy chociażby prosty przykład z Gothica 2, gdzie będąc Strażnikiem, jest fajnie, widzimy że straż i paladyni walczą za dobrą sprawę, ale za to będąc najemnikiem widzimy także ich ciemną stronę, kiedy chcą zebrać podatki od biednych farmerów i chcą to zrobić siłą. Oczywiście w Gothicu ten temat nie jest rozwinięty, nie ma konsekwencji, a nawet wyboru do podjęcia. Jesteśmy najemnikiem to ich tłuczemy i nie widać różnic w świecie. Ale możliwości jak by mogła się potoczyć fabuła jest wiele.
Reply
15-01-2014, 12:26, (This post was last modified: 15-01-2014, 12:31 by Irvashi.)
#9
RE: Trudne sprawy
Fajnie by było, jakby nie była tylko jedna prosta ścieżka fabularna. Nawet jak jest kilka wyborów, to będą mogły się odbyć podobne wydarzenia albo nawet takie same. Dla mnie fajnie byłoby spotkać randomową wieś, w której krzyżacy palą żywcem pogan w imię wiary Smile Taka osobna fabuła z krzyżakami też by była spoko. Albo coś takiego, że nagle z odległych ziem przybywa ogromna armia wojowników na małych ale bardzo wytrzymałych koniach (mongołowie).
Reply
15-01-2014, 16:00,
#10
RE: Trudne sprawy
(22-09-2013, 22:13)Fomfik Wrote: Odświeżam wątek, gdyż team nie odpowiedział - czy fabuła podejmie jakieś trudniejsze wątki czy będzie ugrzeczniona, by nie robić sobie problemów? I jeśli tak to prośiłbym o jego zobrazowanie(nawet w 1 zdaniu, by wiedzieć w jakim stopniu, nawet zmyślony) Smile

Wybacz, nie zauważyłem tego tematu.

Chcemy unikać epickiego ratowania świata przed złymi smokami i książętami piekieł. Sami nie wiemy, do jakiego stopnia się to uda (niestety, scenariusz musi mieć odpowiednie natężenie emocji, poza tym MMO różni się nieco od single RPG - choćby problem satysfakcjonującego finału, który wystąpi u tysięcy graczy itd.), ale zrobimy, co się da, by uniknąć sztampy.

Co do treści natomiast - trudne tematy, wybory moralne, relatywizm i "brud" są jak najbardziej pożądane. Nie zrobimy drugiego Tormenta (wall of text nie przejdzie w MMO, nieważne jak dobre by było), ale w Wiedźmina czy Gothica możemy już celować.

Przykład z kobietą i magnatem - o czymś takim właśnie myślimy. Nie wszystko pokażemy (PEGI), ale postaramy się, żeby GV zostawiło po sobie trwały ślad w pamięci graczy Wink
PR Manager, Designer

If you'd have any problem, please send us logs (Steam\SteamApps\common\Gloria Victis\gv_Data\output_log.txt
OR
C:\Users\user_name\AppData\LocalLow\Black Eye Games Sp z o o_\Gloria Victis) to support@gloriavictisgame.com with a problem description.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)


Enhanced By CloudFlare.