Troubleshooting - PLEASE READ IT FIRST IF YOU HAVE ANY PROBLEM!

FAQ - Frequently asked questions

If you will experience any problems please contact support@gloriavictisgame.com

Join our official TeamSpeak 3 server addres using gloriavictisgame.com as IP address!


Troubleshooting - "Server Under Maintenance" error solution!


Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FAQ - Czytaj zanim zapytasz
14-02-2012, 21:54, (This post was last modified: 21-06-2013, 22:31 by khizbu.)
#1
FAQ - Czytaj zanim zapytasz
PYTANIA PODSTAWOWE:
  • Czym jest Gloria Victis?
    Gloria Victis jest grą z gatunku MMORPG (Massively Multiplayer Online Role Playing Game) z akcją osadzoną w świecie Etheru, którego rozwój zbliżony jest do znanego nam średniowiecza, wzbogaconego dodatkowo o elementy low fantasy.

    Kto tworzy grę i od jakiego czasu?
    Grę tworzy zespół Black Eye Games (BEG), składający się ze zdolnych i ambitnych ludzi, których pasją są gry komputerowe. Prace nad projektem rozpoczęły się od zera w lutym 2012 roku i trwają nadal. Przez ten czas powstały wszystkie assety jak i każda linijka kodu, których z każdym dniem przybywa.

    Czy gra będzie płatna?
    Gra będzie w pełni darmowa z opcjonalnymi mikropłatnościami w tzw. Item Shopie. Wszelkie przedmioty dostępnie w IS będą wpływały jedynie na komfort rozgrywki bez naruszania balansu np. możliwe będzie rozszerzenie opcji zmiany wyglądu postaci i ekwipunku. Należy nadmienić, że większość przedmiotów będzie możliwa do zdobycia także podczas regularnej rozgrywki lecz wymagać będzie większego wysiłku i czasu.

    Jakie są wymagania sprzętowe gry?
    Obecna wersja testowa, która nie przechodziła jeszcze dokładnego procesu optymalizacji, działa płynnie na niemal każdym komputerze oraz laptopie z okresu ok. 5lat.

    Czy będzie otwarty świat?
    Świat podzielony będzie na regiony. Ekrany ładowania występować będą od czasu do czasu przy przejściach między nim, lecz dopiero po przebyciu bardzo dużej odległości. Jeżeli tylko użyta technologia pozwoli nam wyeliminować ładowania, to z pewnością będziemy dążyć do tego rozwiązania.

    Na jakie platformy planujecie wydać grę?
    Ze względów technicznych niezależnych od nas, obecna wersja jest tworzona na komputery klasy PC z systemem Windows. W planach mamy także wydanie gry dla użytkowników systemów Mac oraz Linux.

FABUŁA:
  • Ile grywalnych nacji znajdzie się w Gloria Victis?
    W grze dostępne będą cztery grywalne nacje tj. Etheryjczycy, Askowie, Ludy Północy oraz Nucjanie. Każda z nich jest inna, ma swoje ziemie, kulturę, sprzymierzeńców oraz wrogów.

    Ile misji będzie w Gloria Victis?
    Na dzień dzisiejszy stworzona jest pokaźna baza zadań, z których większa część jest wielowątkowa i posiadająca alternatywne zakończenia, zależne od sposobu ich wykonania.

    Na czym polega wielowątkowość zadań?
    Polega na tym, że zadania posiadać będą kilka możliwości ich wykonania. Przykładowo w zadaniu otrucia pewnej niewiasty można wykonać zlecenie, można poinformować ofiarę o zamiarach zleceniodawcy lub poinformować władze o planie morderstwa. Każda ścieżka prowadzi do innego zakończenia.

    Czy w grze pojawią się zadania dla wielu graczy?
    W grze będą występować zadania o zróżnicowanym stopniu trudności i skomplikowania. Niektóre będzie można wykonać samodzielnie, inne zaś wymagać będą pomocy lub współpracy z innymi graczami. Możliwe będzie także łączenie się w grupy wykonując razem to samo zadanie.
    Dodatkowo wprowadzone zostaną zadania społecznościowe polegające np. na nakłonieniu innych graczy do wykonania pewnych czynności.

    Czy świat gry będzie reagował na nasze poczynania?
    W pewnym stopniu tak. Planowany jest system reputacji, która określać będzie zachowanie NPC względem postaci. W takcie rozgrywki będzie można zdobywać dobrą lub zła sławę w różnych regionach świata. Będzie to także miało wpływ na dostęp do zadań. Przykładowo będąc powszechnie szanowanym członkiem społeczności ratującym niewiasty w potrzebie, nie zdołamy nawiązać kontaktów ze światem przestępczym. Tak samo, będąc haniebnym bandytą nie dostaniemy zadania ochrony konwoju z kosztownościami lecz raczej napadnięcia na niego i zrabowania.

MECHANIKA
  • Czy w grze pojawi się rzemiosło?
    Planowane jest 10 wyspecjalizowanych rzemiosł, z których gracz może nauczyć się dwóch wybranych. Każde z nich daje dostęp do innych surowców oraz możliwości wykonywania innych przedmiotów.
    Wykonywanie przedmiotów bazować będzie w pewnym stopniu na rzeczywistych procesach z okresu średniowiecza. Polegać będzie na zabraniu potrzebnych surowców, odpowiedniej ich obróbce, a następnie wykonaniu końcowego przedmiotu. Do każdego zadania potrzebne będą odpowiednie zastawy narzędzi oraz konkretne "warsztaty". Wiele przedmiotów wyższej klasy wymagać będzie komponentów dostarczanych przez specjalistów innych rzemiosł, tak że nikt nie będzie samowystarczalny i konieczna będzie współpraca.

    Jak będzie wyglądała mechanika walki?
    Gra bazuje na systemie non-target, czyli ręcznym celowaniu i wyprowadzaniu ataków. Walka wymagać będzie odpowiedniego ustawienia się względem przeciwnika oraz zaatakowania w odpowiednim momencie. Całość w głównej mierze stawia na umiejętności gracza, a nie na wyposażenie postaci, której potencjał trzeba będzie umieć odpowiednio wykorzystać.

    Czy w grze będzie można strzelać z łuku?
    Oczywiście.

    Czy w grze będzie można używać czarów?
    Magia w świecie Gloria Victis jest bardzo ograniczona i subtelna. Nie będzie popularnych kul ognia, deszczów meteorów, lodowych ścian itp. Będzie za to osłabianie klątwami, wzmacnianie błogosławieństwami, wpływanie na zmysły (oślepianie przeciwnika, lub wzmacnianie postrzegania), uroki itp.

    Czy w grze będzie podział na klasy postaci?
    Nie będzie podziału na klasy postaci. Każdy zaczynie z określoną ilością punktów do rozdysponowania i w trakcie rozgrywki będzie zdobywał kolejne wraz poziomami postaci. To jak zostaną rozdysponowane punkty zależy w pełni do gracza.

    Na czym będą polegać archetypy?
    Dla osób nie chcących spędzać czasu na skrupulatnym planowaniu umiejętności startowych zostaną przygotowane gotowe wzorce zwane archetypami. Każdy archetyp będzie zawierał zbiór pewnych cech, które dla każdego będą nieco inne. Wybranie archetypu definiuje jedynie start postaci i może zostać pominięte poprzez samodzielne rozdysponowanie przydzielonych punktów.

    Jak będzie wyglądał rozwój postaci?
    Ogólnie mówiąc, zastosowany będzie klasyczny system z punktami zdobywanymi co poziom, które można rozdysponować pomiędzy umiejętnościami. Szczegóły systemu są objęte klauzulą i zostaną ogłoszone gdy przyjdzie na to czas.

    Czy w grze będzie level cap?
    Tak, jest to nieuniknione gdyż nikt nie może rozwijać się w nieskończoność. Spowodowało by to pogłębienie różnicy między graczami spędzającymi więcej czasu przy grze, a początkującym.

    Jak będzie wyglądało PVP?
    Będzie otwarte PvP na całej mapie poza pewnymi rejonami oznaczonymi jak Safe Zone. Niemniej bezprawne zabijanie sojuszników będzie wiązało się pewnymi sankcjami. Będą także pojedynki, walki na arenach, wojny między gildiami, wojny frakcji oraz walki o dominację nad terytorium.

PYTANIA KOŃCOWE:
  • Kiedy premiera?
    Obecnie prowadzone są testy wczesnej wersji pre-alpha, która służy za poligon doświadczalny nowych systemów rozgrywki. Testowane są nowe mechanizmy oraz możliwości, eliminowane poważne błędy i rozwijana rozgrywka w oparciu o opinie osób testujących. Data premiery zostanie ogłoszona gdy gra będzie na to gotowa.

    Jak mogę dostać się do zamkniętych testów?
    Obecnie nie prowadzimy rekrutacji. Niemniej zdajemy sobie sprawę z dużego zainteresowania projektem i z tego względu w ramach wdzięczności za pomoc, oferujemy możliwość dołączenia do grona testerów.

    Czy mogę wam pomóc?
    Obecnie najbardziej potrzebne jest nam wsparcie finansowe w celu zakupu licencji na najbardziej potrzebne oprogramowanie oraz utrzymanie serwera, a także wsparcie medialne.
    Po więcej szczegółów prosimy o kontakt: info@gloriavictisgame.com


    Gdzie znajdę więcej informacji na temat Gloria Victis?
    Duża ilość informacji znajduje się na oficjalnym forum, a także na Blogu, Facebooku, IndieDB, Twitterze oraz Youtube.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)


Enhanced By CloudFlare.