Troubleshooting - PLEASE READ IT FIRST IF YOU HAVE ANY PROBLEM!

FAQ - Frequently asked questions

If you will experience any problems please contact support@gloriavictisgame.com

Join our official TeamSpeak 3 server addres using gloriavictisgame.com as IP address!


Troubleshooting - "Server Under Maintenance" error solution!


Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Karczma Dziennik twórców #4 - Żyjący, otwarty świat
29-12-2015, 13:24, (This post was last modified: 29-12-2015, 13:25 by bartold.)
#1
Dziennik twórców #4 - Żyjący, otwarty świat
[Image: 4-0.jpg]

Od samego początku produkcji jednym z głównych celów przyświecających Glorii Victis jest stworzenie pełnej immersji. W tym celu potrzebny jest otwarty świat – naprawdę otwarty, bez ekranów ładowania i niewidzialnych barier na każdym kroku; świat tętniący życiem, tak wiarygodny, jak to tylko możliwe. Z tego powodu świat w Glorii Victis będzie jednolitą, pozbawioną widocznych szwów strukturą, umożliwiając graczom odwiedzenie naszej realistycznej, alternatywnej wizji Europy oraz Bliskiego Wschodu z epoki średniowiecza.

[Image: 4-1.png]

Gracze Glorii Victis będą mogli odkrywać różnorodne ziemie, położone w regionach o różnym ukształtowaniu terenu i zróżnicowanych warunkach pogodowych. Występowanie flory i fauny będzie zależeć od danej lokacji, podobnie jak architektura wznoszona przez ludzi zamieszkujących każdą z krain.

Świat będzie podzielony na cztery główne krainy. Pierwsza z nich to Midland, wspólnota Logres oraz Wenedii, dwóch królestw oddzielonych od siebie masywem Gór Orlich. Logres obejmuje różne regiony: słoneczne i deszczowe, żyzne i nieprzyjazne, rozwijające się oraz zniszczone przez ismirskie wyprawy łupieżcze. Ziemie Wenedii porastają głównie pradawne puszcze, gdzie przetrwały starożytne pogańskie kulty.

[Image: 4-2.jpg]

Azebowie to mieszkańcy Imperium Zenitu, potężnej pustynnej krainy, nad którą nigdy nie zachodzi słonce. Choć doświadczeni podróżnicy są w stanie odnaleźć życiodajne oazy pomiędzy piaskami, nawet koczownicze plemiona omijają na ogół z daleka złowrogie Morze Wydm. Większość z azebskich osad to miasta wzniesione niegdyś przez Sangarczyków.

Sangmar był dawniej potężnym, kosmopolitycznym imperium, lecz dziś ostał się z niego zaledwie Baalhammon – zachwycające miasto, jedyne jakie pozostało w rękach Sangarczyków po podboju dokonanym przez walczące o wolność azebskie plemiona.

Klany Ismirów zamieszkują Nordheim – mroźną i skalistą krainę na najdalszej północy. Niebezpieczne wybrzeża, nieprzyjazne łańcuchy górskie i potężne lawiny od wieków chroniły ich przed najazdami wrogich armii. Ismirowie zdołali jednak zająć Styrborg, najdalej wysunięte na północ księstwo należące do Logres.

Wszystkie te krainy, o zróżnicowanej rzeźbie terenu i wyjątkowych miejscach do odkrycia, pozbawione są sztucznych barier. Różnice widoczne są również w architekturze – Ismirzy i Wenedowie wznoszą zazwyczaj niskie, długie domy z drewnianych bali, podczas gdy logreńscy budowniczy preferują strzeliste konstrukcje z kamienia. W Sangmarze i Imperium Azebii najczęściej wykorzystywanym materiałem są gliniane cegły, choć ci pierwsi zwykli okrywać ściany ornamentami ze złota.

[Image: 4-3.jpg]

Na każdym kroku widoczne są jednak ślady niedawnych wojen: spalone osady i przyczółki, nieobsiane pola i wyludnione miasta. Rośnie przez to skala rozboju i bezprawia, rozprzestrzeniających się w wyniszczonych krainach niczym plaga. Liczne grupy bandytów, łupieżców, a nawet rycerzy-zbójów mordują ocalałych i przywłaszczają sobie ich dobra, aby przetrwać w trudnych czasach.

[Image: 4-4.jpg]

Immersja to również właściwie zachowujące się i reagujące postaci. Ludzie zamieszkujący świat Glorii Victis nie będą stać wiecznie w jednym miejscu, lecz wykonywać swoją pracę, rozmawiać o bieżących wydarzeniach i wzywać straże, gdy ujrzą wroga lub zdrajcę zbliżającego się do miasta. Ich wygląd i miejsce pracy będzie odpowiadało wykonywanym przez nich zawodom – kowal, na przykład, będzie pracował w kuźni, ubrany nie w kolczugę, a w skórzany fartuch. Pora dnia również będzie wpływała na zachowanie postaci NPC – w nocy prawi mieszkańcy udadzą się na spoczynek, by odespać ciężki dzień, ustępując miejsca szumowinom.

[Image: 4-5.jpg]

W Glorii Victis postaci NPC będą reagować na decyzje graczy – będzie ono miało wpływ na relacje z lokalną społecznością, co w efekcie przeniesie się na reputację globalną. Postać, która wsławiła się pomocnością i praworządnością, otrzyma wiele propozycji uczciwego zarobku, jak choćby ochrona karawany, natomiast gracz trudniący się rozbojem, ścigany listami gończymi, prędzej dostanie zlecenie ograbienia takiego transportu.

Krainy w Glorii Victis udekorowane będą występowaniem zarówno różnych pór roku, jak i czynników pogodowych. Nie są to oczywiście efekty jedynie estetyczne – warunki atmosferyczne wpływają bezpośrednio na świat gry. Podobnie jak w prawdziwym życiu, gracze będą planować swoje przygody z uwzględnieniem pór roku i warunków pogodowych – wyprawa na pustynię w futrach to nie najlepszy pomysł.

[Image: 4-6.jpg]

Stworzenie wiarygodnego i żyjącego otwartego świata to kolejny ważny krok na drodze do osiągnięcia pełnej immersji. Nie tylko wpływa na wrażenia, jakich gracze doświadczają, odwiedzając różne lokacje, lecz pozwala również w pełni zanurzyć się w atmosferze gry – a czyż nie jest to prawdziwe znaczenie „RPG” w grach MMORPG?
PR Manager, Designer

If you'd have any problem, please send us logs (Steam\SteamApps\common\Gloria Victis\gv_Data\output_log.txt
OR
C:\Users\user_name\AppData\LocalLow\Black Eye Games Sp z o o_\Gloria Victis) to support@gloriavictisgame.com with a problem description.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)


Enhanced By CloudFlare.